Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza řešení a obliby úloh ze soutěže Pangea
Vratislav, Milan ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Novotná, Gabriela (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá vztahy mezi matematickým zaměřením úloh, mírou úspěšnosti, oblíbenosti a bodovým ohodnocením úloh z matematické soutěže Pangea. Analýza se týká úloh pro 9. ročník základní školy soutěže Pangea z finálového kola ve školním roce 2019/2020, které proběhlo z důvodu pandemie koronaviru o rok později, ve školním roce 2020/2021. Určení vztahů mezi zkoumanými veličinami se opírá o kvantitativní výzkum na řešitelích úloh. Data o míře úspěšnosti úloh byla poskytnuta vedením soutěže Pangea. Míra oblíbenosti úloh byla zjišťována na základě dat z dotazníku, který je každoročně vyplňován řešiteli úloh bezprostředně po odevzdání řešení. Charakteristiku a hlavní zaměření úloh popsal autor této práce. Bodové ohodnocení úloh je určeno autory úloh. Analýza úloh se týká jejich zadání, předpokládaného postupu řešení, předpokládaných úskalí v řešení a komentáře k nabídce odpovědí. V práci jsou vymezeny pojmy talentovaný žák, matematická soutěž a slovní úloha a jsou vymezena specifika a poslání soutěže Pangea. Výsledky práce lze využít při tvorbě a nastavování obtížnosti úloh do matematických soutěží, do běžné výuky i testování žáků. KLÍČOVÁ SLOVA matematická soutěž; matematická úloha; metody řešení; obliba úloh; parametry oblíbenosti
Řešení matematických úloh na druhém stupni ZŠ pomocí heuristických strategií
Přibyl, Jiří
Autor v předkládané práci nahlíží problematiku řešení úloh na druhém stupni základní školy prismatem heuristických strategií. Cílem práce je uceleným způsobem shrnout výsledky výzkumné činnosti, která započala roku 2012 a probíhá až dosud. Dosažené výsledky se dotýkají jak teoretické oblasti, tak i praktického výzkumu, který byl realizován v 15 třídách základních škol a gymnázií. V teoretické části autor představuje trojrozměrnou klasifikaci užití heuristických strategií a strukturu vlast- ností heuristických strategií. Nedílnou součástí je také přehled různých vnímání pojmů matematická úloha a řešení úlohy. V závěru práce pak autor uvádí přehled heuris- tických strategií, které byly testovány ve výukových experimentech, přičemž každá strategie je důkladně popsána a ilustrována vhodnou úlohou. Experimentální část práce pak shrnuje výsledky krátkodobých výukových experi- mentů (každý byl tříměsíční) a dlouhodobého výukového experimentu (16 měsíců) a mimo jiné zodpovídá i tyto otázky: "Existují strategie, které jsou naučitelné v krát- kém časovém úseku? , "Existují strategie, které jsou vhodné pro běžného žáka? , nebo "Existují strategie, které žáci objevují přirozeně? . KLÍČOVÁ SLOVA Matematická úloha, metody řešení matematických úloh, heuristické strategie, kul- tura řešení problému žákem.
Řešení matematických úloh na druhém stupni ZŠ pomocí heuristických strategií
Přibyl, Jiří
Autor v předkládané práci nahlíží problematiku řešení úloh na druhém stupni základní školy prismatem heuristických strategií. Cílem práce je uceleným způsobem shrnout výsledky výzkumné činnosti, která započala roku 2012 a probíhá až dosud. Dosažené výsledky se dotýkají jak teoretické oblasti, tak i praktického výzkumu, který byl realizován v 15 třídách základních škol a gymnázií. V teoretické části autor představuje trojrozměrnou klasifikaci užití heuristických strategií a strukturu vlast- ností heuristických strategií. Nedílnou součástí je také přehled různých vnímání pojmů matematická úloha a řešení úlohy. V závěru práce pak autor uvádí přehled heuris- tických strategií, které byly testovány ve výukových experimentech, přičemž každá strategie je důkladně popsána a ilustrována vhodnou úlohou. Experimentální část práce pak shrnuje výsledky krátkodobých výukových experi- mentů (každý byl tříměsíční) a dlouhodobého výukového experimentu (16 měsíců) a mimo jiné zodpovídá i tyto otázky: "Existují strategie, které jsou naučitelné v krát- kém časovém úseku? , "Existují strategie, které jsou vhodné pro běžného žáka? , nebo "Existují strategie, které žáci objevují přirozeně? . KLÍČOVÁ SLOVA Matematická úloha, metody řešení matematických úloh, heuristické strategie, kul- tura řešení problému žákem.
Řešení matematických úloh na druhém stupni ZŠ pomocí heuristických strategií
Přibyl, Jiří ; Roubíček, Filip (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Autor v předkládané práci nahlíží problematiku řešení úloh na druhém stupni základní školy prismatem heuristických strategií. Cílem práce je uceleným způsobem shrnout výsledky výzkumné činnosti, která započala roku 2012 a probíhá až dosud. Dosažené výsledky se dotýkají jak teoretické oblasti, tak i praktického výzkumu, který byl realizován v 15 třídách základních škol a gymnázií. V teoretické části autor představuje trojrozměrnou klasifikaci užití heuristických strategií a strukturu vlast- ností heuristických strategií. Nedílnou součástí je také přehled různých vnímání pojmů matematická úloha a řešení úlohy. V závěru práce pak autor uvádí přehled heuris- tických strategií, které byly testovány ve výukových experimentech, přičemž každá strategie je důkladně popsána a ilustrována vhodnou úlohou. Experimentální část práce pak shrnuje výsledky krátkodobých výukových experi- mentů (každý byl tříměsíční) a dlouhodobého výukového experimentu (16 měsíců) a mimo jiné zodpovídá i tyto otázky: "Existují strategie, které jsou naučitelné v krát- kém časovém úseku? , "Existují strategie, které jsou vhodné pro běžného žáka? , nebo "Existují strategie, které žáci objevují přirozeně? . KLÍČOVÁ SLOVA Matematická úloha, metody řešení matematických úloh, heuristické strategie, kul- tura řešení problému žákem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.